Τα επόμενα βήματα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι να λάβει έγγραφο η Αττικό Μετρό (όπως έγινε και στην περίπτωση της ΑΚΤΩΡ) για την απόσυρση της προσφυγής της ΑΒΑΞ και στη συνέχεια, να βγει ανακοίνωση για την ολοκλήρωση της φάσης των τεχνικών προσφορών.
Αμέσως μετά η επιτροπή του διαγωνισμού, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, θα καλέσει τους δύο διεκδικητές του έργου στην αποσφράγιση των προσφορών, σε διάστημα μερικών ημερών. Αυτό σημαίνει ότι ίσως και εντός Οκτωβρίου θα μάθουμε τον μειοδότη και μελλοντικό ανάδοχο του μεγάλου έργου.
Στην Αττικό Μετρό αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικρατεί ικανοποίηση καθώς λύθηκε ένας από τους δυσκολότερους “γόρδιους δεσμούς” στα χρονικά των κατασκευών της χώρας.
Να θυμίσουμε πως πέρυσι τέτοια εποχή ο διαγωνισμός ήταν υπό αμφισβήτηση λόγω των πολλαπλών νομικών εμπλοκών που είχε και υπήρξε πολιτική απόφαση για την διάσωση και ολοκλήρωση του. Σε αυτό συνετέλεσε και το κλίμα ανομβρίας που υπάρχει στα νέα έργα υποδομής της χώρας αλλά και το γιγαντιαίο μέγεθος που έχει και η επίδραση του στην πραγματική οικονομία
Στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έχουν δεσμευθεί άλλωστε 450 εκατ.ευρώ για αυτό το έργο, το μεγαλύτερο του προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ όντας ένα από τα εμβληματικά έργα της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δικαίωμα προσφυγής έχουμε και στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού, δηλαδή μετά το πρακτικό ανακήρυξης του μειοδότη, της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά εκτιμάται ότι μετά από αυτή την μακρά πορεία και τις τελευταίες εξελίξεις, οι διαγωνιζόμενοι θα αφήσουν να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.
Όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο ρεπορτάζ, μετά την ανακήρυξη του μειοδότη θα εκδοθούν τα απαραίτητα πρακτικά από την επιτροπή του διαγωνισμού τα οποία θα επικυρωθούν από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό. Ακολούθως η σύμβαση θα πάει προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τέλος θα περάσει από τη Βουλή ως “μεγάλο έργο”.
Το κλείσιμο του διαγωνισμού και την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου θα σημάνει η ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας.
Το αντικείμενο του έργου είναι γιγαντιαίο. Περιλαμβάνει την κατασκευή 15 νέων υπόγειων σταθμών και τη δημιουργία 12,9χλμ σήραγγας. Το κόστος εκτιμήθηκε σε 1,8 δισ.ευρώ (αν και παράγοντες της αγοράς σημειώνουν σκωπτικά ότι πρόκειται για υποεκτίμηση). Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 96 μήνες ενώ για την διάνοιξη των σηράγγων θα χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα δύο μετροπόντικες που θα δουλεύουν από τα δύο άκρα της γραμμής.
Πριν φτάσουμε σε αυτό όμως θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες που θα απαιτήσουν ταχύτητα και ακρίβεια για να μην πάει από νωρίς το χρονοδιάγραμμα στα βράχια.
https://ypodomes.com/