Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr
gmanettas@pegasus.gr
Τεράστια προβλήματα στο σύνολο της οικονομίας έχουν δημιουργήσει οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών.
Εκτός από την απίστευτη ταλαιπωρία των χιλιάδων επιβατών και τον θαλάσσιο αποκλεισμό των νησιών από την ακινητοποίηση των πλοίων, η απεργία που είναι σε εξέλιξη από την περασμένη Δευτέρα έχει προκαλέσει σοβαρές ζημιές στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, ενώ έχει «παγώσει» τη διακίνηση εμπορευμάτων από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Άνθρωποι της ναυτιλίας καταγγέλλουν ότι υπάρχουν ήδη οι πρώτες ακυρώσεις εισιτηρίων από ομάδες τουριστών που είχαν προγραμματίσει να επισκεφθούν νησιά των Κυκλάδων και εκφράζουν φόβους ότι εάν δεν βρεθεί άμεσα λύση το φαινόμενο θα πάρει διαστάσεις, πλήττοντας τα έσοδα της ακτοπλοΐας, αλλά και τον τουρισμό των νησιών που δεν έχουν αεροπορική σύνδεση.
Εξίσου σημαντική είναι η ζημιά στην κρουαζιέρα. Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων επισημαίνει πως η απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας να απογορεύσει στα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν τα λιμάνια αναγκάζει τα κρουαζιερόπλοια να αναζητήσουν άλλους προορισμούς για να ανεφοδιαστούν με τρόφιμα και καύσιμα ενώ δυσαρεστεί τους χιλιάδες τουρίστες και τις ξένες εταιρείες, δυσφημίζοντας τη χώρα. Η Ένωση κάνει έκκληση να αρθεί η απαγόρευση για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς τέτοιες πρακτικές όχι μόνο στερούν πολύτιμα έσοδα από το κράτος, αλλά δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και στη μετατροπή της χώρας σε βάση εκκίνησης των κρουαζιερόπλοιων (home porting).
Την ίδια ώρα, μετ' εμποδίων πραγματοποιείται η διακίνηση εμπορευματών από τα λιμάνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο προβλήτα Ι έχει εγκλωβιστεί κοντέινερ, το οποίο δεν μπορεί να αποπλεύσει λόγω της απεργίας παρότι έχει ολοκληρώσει την παράδοση των εμπορευμάτων του, ενώ παράλληλα υπάρχουν αρκετά κοντέινερ που βάζουν πλώρη για ξένα λιμάνια, γυρνώντας την πλάτη στον Πειραια.
Κραυγή αγωνίας
Παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση που θα τερματίζει τις απεργιακές κινητοποιήσεις και προειδοποιούν πως εάν συνεχισθούν για πολύ ακομη, το πλήγμα για την οικονομία θα μεγαλώσει επικίνδυνα, ενώ στην περίπτωση της κρουαζιέρας ίσως αποδειχθεί και μη αναστρέψιμο. Οι ίδιοι λένε πως ο επιχειρηματικός κόσμος εν μέσω capital controls δεν έχει τη δυνατοτητα για άλλες απώλειες και τονίζουν πως η πλειονότητα βρίσκεται ήδη σε πολύ δυσχερή θέση. Να σημειωθεί ότι τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνα μέχρι σήμερα τα ξημερώματα, καθώς η συνάντηση που είχε χθες το προεδρείο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα απέβη άκαρπη. Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν ούτε για να εξαιρεθούν από την απεργιακή κινητοποίηση τα τρία πλοία που έχουν ναυλωθεί για τη μεταφορά μεταναστών και προσφύγων από τα πλοία του ανατολικού Αιγαίου.
Παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση που θα τερματίζει τις απεργιακές κινητοποιήσεις και προειδοποιούν πως εάν συνεχισθούν για πολύ ακομη, το πλήγμα για την οικονομία θα μεγαλώσει επικίνδυνα, ενώ στην περίπτωση της κρουαζιέρας ίσως αποδειχθεί και μη αναστρέψιμο. Οι ίδιοι λένε πως ο επιχειρηματικός κόσμος εν μέσω capital controls δεν έχει τη δυνατοτητα για άλλες απώλειες και τονίζουν πως η πλειονότητα βρίσκεται ήδη σε πολύ δυσχερή θέση. Να σημειωθεί ότι τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνα μέχρι σήμερα τα ξημερώματα, καθώς η συνάντηση που είχε χθες το προεδρείο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα απέβη άκαρπη. Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν ούτε για να εξαιρεθούν από την απεργιακή κινητοποίηση τα τρία πλοία που έχουν ναυλωθεί για τη μεταφορά μεταναστών και προσφύγων από τα πλοία του ανατολικού Αιγαίου.
πηγή http://www.imerisia.gr/