Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )
Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Κυλιόμενο κείμενο

Μη κερδοσκοπικό Blog Γαλατσιώτικοι Αντίλαλοι. Ειδήσεις από τον κόσμο την Ελλάδα, και την καθημερινότητα της πόλης, με ανιδειοτέλεια, αποφασιστικότητα, με απόλυτη ειλικρίνεια, δημοκρατικά και με όλους σας αρωγούς και συνεργάτες. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για καλύτερες ημέρες στην πόλη μας.Παρακολουθείτε καθημερινά τους ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΣ του Γαλατσίου.Σας παρέχουν πληρέστερη και αντικειμενική ενημέρωση.Μάθετε περισσότερα κάνοντας κλικ στην σελίδα ο ασυμβίβαστος.Σήμερα που σαπίζει ο κόσμος,κι η ατιμία κι ο συμβιβασμός εξευτελίζουν και τις πιο γενναίες ψυχές, μια μονάχα τακτική είναι πρακτική και συμφέρει. Να'σαι ανένδοτος. -Καζαντζάκης-

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Η επιλογή της παρακμής

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα μπορούσε να είχε άλλο ρόλο.

Σε μία άλλη χώρα, ακόμη και υπό τις αδικαιολόγητα μακροχρόνιες επιπτώσεις της κρίσης, τα μεγάλα της μουσεία θα έβγαιναν μπροστά για να διοργανώσουν εκθέσεις που θα μπορούσαν να απασχολήσουν τα διεθνή ΜΜΕ.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ή ακόμη και το Μουσείο της Ακρόπολης, το Βυζαντινό και τα μουσεία της Θεσσαλονίκης ή άλλων πόλεων θα προσπαθούσαν να ξεπεράσουν την «άρτια επιστημονικά» οργάνωση μίας ακόμη ειδικής έκθεσης και θα έβλεπαν το μεγάλο κάδρο, τη μεγάλη εικόνα, τον μεγάλο, διεθνή διάλογο.

Η αδυναμία των ελληνικών, δημοσίων, μουσείων να προκαλέσουν διεθνή γεγονότα με τις εκθέσεις τους, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, και πάλι μέχρις ενός σημείου, δείχνει τη συστολή, την ατολμία και ενδεχομένως την έλλειψη φαντασίας περισσότερο από την έλλειψη κονδυλίων.

Αλλωστε, ένα «καλό θέμα» έκθεσης, που θα μπορούσε να συγκινήσει, να προκαλέσει, να αφυπνίσει, μπορεί να βρει ευρύτερη υποστήριξη, και η ενδεχόμενη επιτυχία να αποτελέσει προηγούμενο. Είναι εντυπωσιακό να έχεις το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με αυτούς τους θησαυρούς και να μην αποτελεί κάθε έκθεσή του αφορμή για πλήθος δημοσιευμάτων διεθνώς. Αλλά το κλειστό, ερμητικό και αυτοαναφορικό κύκλωμα του ελληνικού Δημοσίου, με την ευθυνοφοβία και τη γραφειοκρατική προσκόλληση στο γράμμα της υπηρεσίας, δεν μπορεί να προσφέρει στη χώρα τίποτε πέρα από όσα προσφέρει. Η έκθεση, π.χ., για το ναυάγιο των Αντικυθήρων ήταν πράγματι συγκλονιστική ως περιεχόμενο και είχε μεγάλη απήχηση. Αλλά σκέφτεται κανείς πόσο πιο δυναμικά θα μπορούσε να βοηθήσει την «υπόθεση» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, αν υπήρχε και μια διάθεση να συμπαρασύρει αυτόν τον «δεινόσαυρο» προς την πραγματική ζωή της διεθνούς σκηνής μουσείων. Αυτό θα παραμείνει διαρκής εκκρεμότητα, όχι μόνο γιατί έτσι είναι η γραφειοκρατία του πολιτισμού στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά και γιατί υπάρχουν και πολλοί που προτιμούν από ιδεολογία αυτήν την παρακμή.
πηγή http://www.kathimerini.gr/