Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )
Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Κυλιόμενο κείμενο

Μη κερδοσκοπικό Blog Γαλατσιώτικοι Αντίλαλοι. Ειδήσεις από τον κόσμο την Ελλάδα, και την καθημερινότητα της πόλης, με ανιδειοτέλεια, αποφασιστικότητα, με απόλυτη ειλικρίνεια, δημοκρατικά και με όλους σας αρωγούς και συνεργάτες. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για καλύτερες ημέρες στην πόλη μας.Παρακολουθείτε καθημερινά τους ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΣ του Γαλατσίου.Σας παρέχουν πληρέστερη και αντικειμενική ενημέρωση.Μάθετε περισσότερα κάνοντας κλικ στην σελίδα ο ασυμβίβαστος.Σήμερα που σαπίζει ο κόσμος,κι η ατιμία κι ο συμβιβασμός εξευτελίζουν και τις πιο γενναίες ψυχές, μια μονάχα τακτική είναι πρακτική και συμφέρει. Να'σαι ανένδοτος. -Καζαντζάκης-

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ Στη «μέγγενη» και το 2016 η κατανάλωση στο λιανεμπόριο

Στη «μέγγενη» και το 2016 η κατανάλωση στο λιανεμπόριο

Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr
«Μικρό... καλάθι» για την πορεία της κατανάλωσης κραττούν και φέτος οι λιανέμποροι της χώρας, οι οποίοι προετοιμάζονται για ακόμη μια δύσκολη χρονιά. Με τα εισοδήματα των νοικοκυριών να πιέζονται από την αύξηση της φορολογίας και τις περικοπές στις συντάξεις και την ανεργία να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, οι προσδοκίες της αγοράς για ανάκαμψη των πωλήσεων είναι εξαιρετικά χαμηλές..
. Οι πιο αισιόδοξοι μάλιστα μιλούν για διατήρηση της κατανάλωσης στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, υπό την προϋπόθεση ότι θα ενταθούν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες από τους λιανέμπορους και τις βιομηχανίες και αποκλιμακωθεί άμεσα η κρίση με τους αγρότες, οι οποίοι έχουν αποκλείσει τις εθνικές οδούς δημιουργώντας προβλήματα στην τροφοδοσία των καταστημάτων.
«Εάν η κατανάλωση κρατήσει τα περσινά επίπεδα θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι, καθώς όλοι στρέφονται στα φθηνά», επισημαίνει χαρακτηριστικά στέλεχος του λιανεμπορίου.
Στη «μέγγενη» και το 2016 η κατανάλωση στο λιανεμπόριο
Εξάλλου, όπως αποτυπώνεται σε διάφορες μελέτες, οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο τις οικονομικές λύσεις, σε όλα τα είδη, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες για το καθημερινό τους τραπέζι και να εξοικονομήσουν χρήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγάλες αλυσίδες έχουν εμπλουτίσει σε αριθμό και ποικιλία της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και παράλληλα πιέζουν τους προμηθευτές τους για καλύτερες τιμές και περισσότερες παροχές. Οι πιέσεις προς τους προμηθευτές για καλύτερες συμφωνίες εκτιμάται πως θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα, κυρίως απ' όσους είναι συνεπείς στις πληρωμές τους και μπορούν να διαπραγματεύθουν από θέση ισχύος.
Πρώτα πληρωμή, μετά το εμπόρευμα
Οι ασυνεπείς και όσοι έχουν προβλήματα ρευστότητας μάλλον θα δυσκολευθούν καθώς οι προμηθευτές φαίνεται πως έχουν αποφασίσει να σκληρύνουν τη στάση τους. Ήδη, κάποιες βιομηχανίες έχουν διακόψει τη συνεργασία με αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δενανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, προκειμένου να περιορίσουν τη ζημιά σε ενδεχόμενη κατάρρευσή τους, ενώ αρκετές άλλες ζητούν είτε να πληρωθούν τις μετρητοίς, είτε να τακτοποιηθεί μέρος παλαιότερης οφειλής ώστε να αποστείλουν εμπόρευμα, διαφορετικά αρνούνται να προχωρήσουν την παραγγελία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται ξανά ελλείψεις σε κάποια σούπερ μάρκετ, τα οποία αδυνατούν να τροφοδοτήσουν τα ράφια τους ακόμη και με βασικά προϊόντα, όπως ο καφές.
Σκληραίνουν τη στάση οι προμηθευτές
Παρότι η παραπάνω τακτική δεν είναι καινούργια, αφού ακολουθήθηκε κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο το τελευταίο διάστημα αρχίζει και πάλι να παίρνει διαστάσεις και σχετίζεται άμεσα με την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος. Η ανησυχία στην αγορά είναι έντονη, καθώς οι καθυστερήσεις μεγαλώνουν (υπερβαίνουν τους τρεις μήνες), και την ίδια ώρα δεν φαίνεται από πουθενά προοπτική ανάκαμψης της κατανάλωσης μέσα στους επόμενους μήνες.
Παράγοντες της αγοράς εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τις αντοχές κάποιων λιανέμπορων, με δεδομένη την ασφυξία που προκαλεί στις επιχειρήσεις η κάμψη των πωλήσεων και η έλλειψη ρευστότητας, ενώ κάποιοι δεν κρύβουν ότι φοβούνται ένα «ατύχημα» ανάλογο με αυτό της «Ατλάντικ». Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό και οι συνέπειες αλυσιδωτές, καθώς όπως εξηγούν άνθρωποι του χώρου δεν υπάρχουν πλέον τα αποθέματα για να αντιμετωπισθεί ένα «λουκέτο» τέτοιου μεγέθους και έκτασης, ενώ θεωρούν βέβαιο πως θα συμπαρασύρει στο «γκρεμό» χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Νέες «συμμαχίες»
Από την άλλη πλευρά, μεγάλοι προμηθευτές επιχειρούν να διευρύνουν τη συνεργασία τους, με τους ισχυρούς λιανέμπορους που διαθέτουν ρευστότητα και έχουν προοπτικές, προκειμένου να περιορίσουν τις επισφάλειες. Στο πλαίσιο αυτό, δίνουν μεγαλύτερες και καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ενώ εμφανίζονται περισσότερο διαλλακτικοί όσον αφορά στο χρονικό περιθώριο εξόφλησής τους. Με άλλα λόγια, πριμοδοτούν τους «καλούς πελάτες», καθώς θεωρούν πως έτσι διασφαλίζουν την είσπραξη των χρημάτων τους και ελαχιστοποιούν το ρίσκο τους, παρότι τα περιθώρια κέρδους είναι μικρότερα.
Επέκταση δικτύου
Στο μεταξύ, με μεγάλη ανακούφιση υποδέχθηκε η αγορά την εξαγορά της «Βερόπουλος» από τον όμιλο Metro της οικογένειας Παντελιάδη, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Και αυτό γιατί έβαλε τέλος στην αβεβαιότητα που υπήρχε σχετικά με το μέλλον της ιστορικής ελληνικής αλυσίδας, η οποία είχε περιέλθει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Η συμφωνία με την Metro, επέτρεψε στην «Βερόπουλος» να γεμίσει και πάλι τα ράφια της και να ανακτήσει μέρος της πελατείας που έχασε το προηγούμενο διάστημα προς όφελος του ανταγωνισμού.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η «κάθοδος» της Μασούτης Σούπερ Μάρκετ στην Αθήνα, μια κίνηση που θα ρίξει «λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού», καθώς πρόκειται για μια υγιή εταιρεία με υψηλή κερδοφορία και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας προανήγγειλε την δραστηριοποίησής της στην πρωτεύουσα, μέσα από την εξαγορά ενός μικρομεσαίου ομίλου, με κύκλο εργασιών ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Νέα τάση
Κερδίζουν έδαφος οι on-line αγορές
Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών και στο λιανεμπόριο τροφίμων. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 16% των αγοραστών σούπερ μάρκετ δηλώνουν ότι το 2015 αγόρασαν μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν το οποίο πριν αγόραζαν σε σούπερ μάρκετ, ενώ το 24% δηλώνει ότι το 2016 θα αγοράσει μέσω διαδικτύου κάποιο προϊόν που πριν αγόραζε σε καταστήματα σούπερ μάρκετ.
Από αυτό το στοιχείο φαίνεται και η δυναμική ανάπτυξης που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς υπάρχει μία αξιόλογη ομάδα καταναλωτών (1 στους 4 καταναλωτές) η οποία αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξή του. Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e - shoppers , καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων.
Τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν κυρίως προϊόντα εκτός της κατηγορίας των τροφίμων όπως προϊόντα προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.
πηγήhttp://www.imerisia.gr/