Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )
Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Κυλιόμενο κείμενο

Μη κερδοσκοπικό Blog Γαλατσιώτικοι Αντίλαλοι. Ειδήσεις από τον κόσμο την Ελλάδα, και την καθημερινότητα της πόλης, με ανιδειοτέλεια, αποφασιστικότητα, με απόλυτη ειλικρίνεια, δημοκρατικά και με όλους σας αρωγούς και συνεργάτες. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για καλύτερες ημέρες στην πόλη μας.Παρακολουθείτε καθημερινά τους ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΣ του Γαλατσίου.Σας παρέχουν πληρέστερη και αντικειμενική ενημέρωση.Μάθετε περισσότερα κάνοντας κλικ στην σελίδα ο ασυμβίβαστος.Σήμερα που σαπίζει ο κόσμος,κι η ατιμία κι ο συμβιβασμός εξευτελίζουν και τις πιο γενναίες ψυχές, μια μονάχα τακτική είναι πρακτική και συμφέρει. Να'σαι ανένδοτος. -Καζαντζάκης-

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

69ο Φεστιβάλ Καννών: Τιμή στην «Περιφρόνηση»

69ο Φεστιβάλ Καννών: Τιμή στην «Περιφρόνηση»

Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου οφείλει να έχει την αφίσα που το τιμά. Το Φεστιβάλ Καννών έδινε πάντα τεράστια προσοχή στις επίσημες αφίσες των διοργανώσεων, οι οποίες αργότερα γίνονται συλλεκτικές και αξίζουν μια μικρή περιουσία.
Για μία ακόμη φορά μας εντυπωσιάζει: η αφίσα της εφετινής 69ης διοργάνωσης είναι φτιαγμένη από φωτογραφίες πλατό της ταινίας «Η περιφρόνηση» («Le mepris») που γύρισε ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ το 1963 στη βίλα Μαλαπάρτε της νήσου Κάπρι. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι Κάννες στρέφουν τη ματιά τους στο παρελθόν. Ταινίες δημιουργών όπως ο Μικελάντζελο Αντονιόνι ή ο Φεντερίκο Φελίνι έχουν στολίσει αφίσες της διοργάνωσης πολλά χρόνια μετά την πρώτη προβολή τους.  

Στο φιλμ ένας αμερικανός παραγωγός στην Ευρώπη, ο Τζέρεμι Πρόκος (Τζακ Πάλανς), προσλαμβάνει τον γνωστό αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (που υποδύεται τον εαυτό του στην «Περιφρόνηση») για να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου.
Δυσαρεστημένος από την «καλλιτεχνική» προσέγγιση του σκηνοθέτη, ο παραγωγός προσλαμβάνει τον Πολ (Μισέλ Πικολί), έναν συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης θα ακολουθήσει μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του συγγραφέα από τη σύζυγό του Καμίλ (Μπαρντό).
Καρδιά της «Περιφρόνησης» είναι το ίδιο το σινεμά και η σύγκρουση του δημιουργού με το σύστημα των συμβιβασμών που επιβάλλει το εμπόριο. Διόλου τυχαία με αφορμή αυτή την ταινία ο Γκοντάρ είπε για τον εαυτό του: «Είμαι μια πόρνη που αγωνίζεται εναντίον των μαστροπών του κινηματογράφου». Και επίσης διόλου τυχαία ο Γκοντάρ στην ταινία υποδύεται τον βοηθό σκηνοθέτη του Λανγκ.
Σημαντικό ρόλο για τη δημοτικότητα της «Περιφρόνησης» έπαιξε η Casa Μalaparte, όπου έγιναν σχεδόν εξ ολοκλήρου τα γυρίσματα. Ο αρχικός σχεδιασμός της απομονωμένης βίλας στην ανατολική πλευρά του Κάπρι έγινε τη δεκαετία του 1930 από τον ιταλό ρασιοναλιστή αρχιτέκτονα Ανταλμπέρτο Λίμπερα για λογαριασμό του δημοσιογράφου - μυθιστοριογράφου - θεατρικού συγγραφέα Κούρτσιο Μαλαπάρτε, γνωστού από το κλασικό μυθιστόρημα «Το δέρμα».
Ωστόσο ο Μαλαπάρτε δεν συμφώνησε με το σχέδιο του αρχιτέκτονα και ξανασχεδίασε μόνος του το οίκημα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα τεράστιο κόκκινο κουτί στην κορυφή ενός βράχου το οποίο μετά τον θάνατο του Μαλαπάρτε το 1957 εγκαταλείφθηκε για να αποκτήσει και πάλι αίγλη το 1963, όταν ο Γκοντάρ το χρησιμοποίησε ως δραματουργικό χώρο της ταινίας του.
Ετσι λοιπόν θα είναι η μοναχική φιγούρα του Μισέλ Πικολί πάνω στα σκαλιά της βίλας Μαλαπάρτε που θα σηκώσει την αυλαία της 69ης διοργάνωσης του φεστιβάλ, που θα διεξαχθεί από την Τετάρτη 11 Μαΐου ως την Κυριακή 22 Μαΐου με πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής τον αυστραλό (ελληνικής ρίζας) σκηνοθέτη των ταινιών «Mad Max» Τζορτζ Μίλερ (ο τελευταίος του «Mad Max» ήταν η ταινία που σήκωσε πέρυσι την αυλαία στις Κάννες).
Το φεστιβάλ αναφέρει στην ανακοίνωσή του για την αφίσα ότι η επιλογή της υπήρξε καθαρά συμβολική εφόσον αυτή η ταινία που αναφέρεται στη δημιουργία μιας ταινίας θεωρείται από πολλούς η ομορφότερη που γυρίστηκε ποτέ σε cinemascope. Η χημεία του ζεύγους Πικολί - Μπαρντό, η παρουσία του Φριτς Λανγκ, η φωτογραφία του Ραούλ Κουτάρ και η μουσική του Ζορζ Ντελερί πλάθουν έναν κόσμο που έχει σφραγιστεί στη μνήμη κάθε κινηματογραφόφιλου που σέβεται τον εαυτό του...
Η αφίσα του 69ου φεστιβάλ σχεδιάστηκε από τον Ανρί Ζιζιονί και τον γραφίστα του Ζυλ Φραπιέ. Η οπτική ταυτότητα της αφίσας είναι του Φιλίπ Σαβουάρ και της Filifox.
πηγή  http://www.tovima.gr/