Στον δρόμο, εγκλωβισμένοι στα ΙΧ τους, περνούν αρκετές ώρες την ημέρα οι Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι σε παγκόσμια έρευνα για το μποτιλιάρισμα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας αποδεικνύεται ότι ξοδεύουν τον ίδιο χρόνο στην κίνηση με τους κατοίκους της Σαγκάη, του Σίδνεϊ, του Σαν Φρανσίσκο και του Παρισιού!
Η εικόνα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας έχει γίνει και πάλι ασφυκτική, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, με τους Αθηναίους να ξοδεύουν πάνω από 39 ώρες τον χρόνο μποτιλιαρισμένοι! Στη λίστα 142 πόλεων, η Αθήνα έρχεται 29η με τους οδηγούς να μένουν κολλημένοι στο 36% του χρόνου τους, ποσοστό που παρουσιάζει αύξηση 2% σε σχέση με πέρυσι. Το υψηλότερο πρωινό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης ανέρχεται στο 55% ενώ το απογευματινό στο 54%.
Αυτό αποδεικνύει ότι οι ώρες αιχμής που είχαν εξαφανιστεί με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης το 2012 και 2013 όταν οι Έλληνες είχαν εγκαταλείψει τα ΙΧ τους, έχουν επανέλθει και μάλιστα σε ιδιαίτερα μεγάλο ρυθμό.
Οι συγκοινωνιολόγοι αποδίδουν την αύξηση της κίνησης στους ελληνικούς δρόμους στην κακή οικονομική κατάσταση των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών που έχουν οδηγήσει στη δραματική μείωση των δρομολογίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ τα οποία λειτουργούν τροφοδοτικά στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Άλλο ένα βασικό πρόβλημα είναι η μη λειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας. Οι φωτεινές επιγραφές μεταβλητών μηνυμάτων είναι εκτός λειτουργίας από τον Μάρτιο του 2015, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην ενημερώνονται για τα σημεία όπου παρατηρείται κάποιο έκτακτο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ετσι η λεωφόρος Κηφισίας, η Αλεξάνδρας, η Μεσογείων, η εθνική οδός το ύψος του Κηφισού, η Ιερά Οδός αλλά και η παραλιακή λεωφόρος έχουν γίνει απροσπέλαστες το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας.
Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι συχνές πορείες στο κέντρο της Αθήνας αλλά και η κακοκαιρία και κυρίως οι έντονες βροχοπτώσεις που αλλάζουν εντελώς την εικόνα των δρόμων και τους μετατρέπουν σε ένα απίστευτο πάρκινγκ. Δεν είναι τυχαίο ότι τις προηγούμενες εβδομάδες που τα μέσα σταθερής τροχιάς προχωρούσαν σε επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας το μποτιλιάρισμα στους αθηναϊκούς δρόμους ξεκινούσε από τα ξημερώματα και συνεχιζόταν καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας και μέχρι αργά το βράδυ.
Αναζητούν εναλλακτικές οδούς
Την Αττική Οδό, επιλέγουν όλο και περισσότεροι Αθηναίοι προκειμένου να αποφύγουν τους ακίνητες πλέον λεωφόρος με τις ημερήσιες διελεύσεις να φτάνουν έως και τις 260.000 και το μέσο όρο της κυκλοφορίας να υπολογίζεται σε 210.000 οχήματα. Η αύξηση της κίνησης ανήλθε σε 6%, ποσοστό που δείχνει ότι οι οδηγοί προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές διαδρομές προκειμένου να γλιτώσουν χρόνο. Στην άνοδο της κυκλοφορίας συντελούν και οι χαμηλές τιμές των καυσίμων που διήρκησαν μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβριο και έβαλαν ξανά της μηχανές μπροστά.
Την Αττική Οδό, επιλέγουν όλο και περισσότεροι Αθηναίοι προκειμένου να αποφύγουν τους ακίνητες πλέον λεωφόρος με τις ημερήσιες διελεύσεις να φτάνουν έως και τις 260.000 και το μέσο όρο της κυκλοφορίας να υπολογίζεται σε 210.000 οχήματα. Η αύξηση της κίνησης ανήλθε σε 6%, ποσοστό που δείχνει ότι οι οδηγοί προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές διαδρομές προκειμένου να γλιτώσουν χρόνο. Στην άνοδο της κυκλοφορίας συντελούν και οι χαμηλές τιμές των καυσίμων που διήρκησαν μέχρι και τον περασμένο Σεπτέμβριο και έβαλαν ξανά της μηχανές μπροστά.
Το προφίλ της έρευνας
Τα στοιχεία έχουν προκύψει από έρευνα της εταιρίας τεχνολογίας TomTom που έφτιαξε το TOP των πόλεων με το χειρότερο μποτιλιάρισμα. Η κίνηση στους δρόμους όλων αυτών των πόλεων παρατηρείται όχι μόνο σε μεγάλες εξόδους ή Σαββατοκύριακα, αλλά στην καθημερινότητα αυτών των πόλεων.
Τα στοιχεία έχουν προκύψει από έρευνα της εταιρίας τεχνολογίας TomTom που έφτιαξε το TOP των πόλεων με το χειρότερο μποτιλιάρισμα. Η κίνηση στους δρόμους όλων αυτών των πόλεων παρατηρείται όχι μόνο σε μεγάλες εξόδους ή Σαββατοκύριακα, αλλά στην καθημερινότητα αυτών των πόλεων.
Έκπληξη προκαλεί ότι στη λίστα συμπεριλαμβάνεται μόλις μια πόλη των ΗΠΑ, το Λος Αντζελες κι αυτό έρχεται τελευταίο!
http://www.imerisia.gr/