Ούτε το εκπτωτικό δεκαήμερο του Μαΐου πρόσφερε ανάσα στους εμπόρους, οι οποίοι είδαν τον τζίρο των επιχειρήσεών τους να είναι χαμηλότερος 16,13% κατά μέσο όρο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Επιχειρηματικότητας Εμπορίου πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου. Η δημοσκόπηση ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα. Βασική διαπίστωση για τη γενικότερη εικόνα που προκύπτει από τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων, είναι ότι η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων της άνοιξης, δεν βοήθησε ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων. Η επισήμανση αυτή συμφωνεί με τα ευρήματα της έρευνας στις εμπορικές επιχειρήσεις, όπου επιβεβαιώνεται ότι η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Μαΐου στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της ανοιξιάτικης-καλοκαιρινής σεζόν. Χαρακτηριστικό του κλίματος που επικρατεί στην αγορά είναι ότι σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι αναφέρουν ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι επτά στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015. Σημαντικό τμήμα τους (οι 30 στους 74) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων των καταστημάτων κινήθηκε στο 11%-20% σε σχέση με πέρυσι.
Από τους εκπροσώπους επισημάνθηκε η συρρίκνωση της διάρκειας της εκπτωτικής περιόδου, καθώς φέτος οι ενδιάμεσες εκπτώσεις διήρκησαν σχεδόν μια εβδομάδα, εφόσον συνέπεσε η έναρξη του 10ημέρου, με την Κυριακή του Πάσχα, ενώ την Κυριακή των εκπτώσεων δεν άνοιξαν στην πλειονότητά τους τα καταστήματα με καθολική απόφαση των τοπικών εμπορικών συλλόγων της κάθε εμπορικής αγοράς.
http://www.imerisia.gr/