Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )
Ομορφοκκλησιά (Άγιος Γεώργιος )

Κυλιόμενο κείμενο

Μη κερδοσκοπικό Blog Γαλατσιώτικοι Αντίλαλοι. Ειδήσεις από τον κόσμο την Ελλάδα, και την καθημερινότητα της πόλης, με ανιδειοτέλεια, αποφασιστικότητα, με απόλυτη ειλικρίνεια, δημοκρατικά και με όλους σας αρωγούς και συνεργάτες. Οφείλουμε να αγωνιστούμε για καλύτερες ημέρες στην πόλη μας.Παρακολουθείτε καθημερινά τους ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΣ του Γαλατσίου.Σας παρέχουν πληρέστερη και αντικειμενική ενημέρωση.Μάθετε περισσότερα κάνοντας κλικ στην σελίδα ο ασυμβίβαστος.Σήμερα που σαπίζει ο κόσμος,κι η ατιμία κι ο συμβιβασμός εξευτελίζουν και τις πιο γενναίες ψυχές, μια μονάχα τακτική είναι πρακτική και συμφέρει. Να'σαι ανένδοτος. -Καζαντζάκης-

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Το τέλος της τηλεόρασης (όπως την ξέραμε)

shutter-11

Βράδυ Αυγούστου και στο μπαλκόνι ενός ενοικιαζόμενου δωματίου σε νησί των Κυκλάδων, μια ολιγομελής παρέα στερεώνει ένα τάμπλετ στο πλαστικό τραπέζι.
Το τάμπλετ συνδέεται στο δωρεάν παρεχόμενο Wi-Fi του δωματίου, οι φίλοι στριμώχνονται μπροστά στην οθόνη και παρακολουθούν το φινάλε της φετινής σεζόν του «Game of Thrones», με τη θέα του πελάγους στο βάθος, τη μυρωδιά από το αντικουνουπικό και μπίρες σε πλαστικά ποτήρια. Συνέβη όντως φέτος το καλοκαίρι.
Όπως μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι της Nova, η υπηρεσία Nova Go (που επιτρέπει να παρακολουθείς το πρόγραμμα από κάποια φορητή συσκευή) είχε πράγματι, χάρη στο «Game of Thrones», μεγάλη ζήτηση φέτος το καλοκαίρι. Ερώτημα πρώτο: Μπορούμε να πούμε ότι η εν λόγω παρέα έβλεπε τηλεόραση; Βλέπουμε τηλεόραση όταν κοιτάζουμε την οθόνη ενός τάμπλετ, ενός λάπτοπ ή ενός κινητού; Ερώτημα δεύτερο: Είναι πια οι Έλληνες εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τηλεοπτικέςτάσεις; Ερώτημα τρίτο: Πόσοι είναι αυτοί που πληρώνουν σήμερα για να βλέπουν τηλεόραση; Ερώτημα τέταρτο: Τι βλέπουν;  
Για να απαντήσουμε στα παραπάνω, χρειάζεται να ρίξουμε μια ματιά στο τηλεοπτικό τοπίο στην Ελλάδα: τα ελεύθερα κανάλια βρίσκονται σε μια μεταβατική περίοδο, με πολλά απ’ αυτά να αλλάζουν χέρια και τη σουρεαλιστική ιστορία των τηλεοπτικών αδειών να δημιουργεί μια μετέωρη κατάσταση. Το πρόγραμμα που προσφέρουν κρίνεται σε γενικές γραμμές μέτριο και ελλιπές και οι αριθμοί της τηλεθέασης σώζονται χάρη σε έκτακτες επιτυχίες όπως ήταν, για παράδειγμα, το «Survivor». Το διάστημα που παιζόταν στον ΣΚΑΪ (13/2 έως 5/7) οι τηλεθεατές της χώρας αυξήθηκαν κατά 300.000! Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της τηλεθέασης και στις πιο νεανικές ηλικίες (15-24, +18,7%) που κατά τ’ άλλα τείνουν να διακόψουν τη σχέση τους με την παραδοσιακή τηλεόραση. 
Η αλήθεια πάντως είναι ότι κατά κανόνα οι καλές σειρές, οι πρεμιέρες ταινιών και τα περισσότερα και δημοφιλέστερα αθλητικά γεγονότα προβάλλονται από τα συνδρομητικά κανάλια. Πόσοι Έλληνες πληρώνουν σήμερα για να βλέπουν τηλεόραση; Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Cosmote με 503.800 συνδρομητές και ακολουθεί η Nova με 423.279. Σε αυτούς προστίθενται μερικές ακόμα χιλιάδες (μη διαθέσιμα στοιχεία) με συνδρομή στη Vodafone και στη Cyta, αλλά και όσοι (επίσης μη διαθέσιμα στοιχεία) γράφτηκαν στις διεθνείς streaming πλατφόρμες (Neftlix, Amazon Prime Video) από τη στιγμή που άρχισαν να προσφέρονται στη χώρα μας. Στο άθροισμά τους οι παραπάνω ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο. 
Αν υποθέσουμε ότι κάθε συνδρομή αφορά συνήθως περισσότερους του ενός (δηλαδή οικογένειες), καταλήγουμε στο ότι –προσεγγιστικά– το ένα τέταρτο του πληθυσμού έχει σήμερα πρόσβαση σε συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες. Πρόκειται μάλιστα για ένα ποσοστό που έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα στην κρίση, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες δεν αντιμετωπίζουν πια τη συνδρομητική τηλεόραση ως πολυτέλεια και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα ποσό κάθε μήνα. Αλλά τι αγοράζουν; 
Ταινίες και σειρές, μπάλα και μπάσκετ
Πρώτα απ’ όλα, μέσω της συνδρομητικής προσφέρονται αμέτρητες ταινίες. Ακόμα και οι έχοντες πιο «δύσκολες» σινεφίλ προτιμήσεις θα βρουν τίτλους που θα τους ενδιαφέρουν. Ξεχωρίζουν βεβαίως οι πιο καινούργιες αφίξεις. Στο πρόγραμμα των προσεχών μηνών, για παράδειγμα, παρατηρούμε ότι υπάρχουν αρκετές πρεμιέρες ταινιών που διακρίθηκαν στα περσινά Όσκαρ: τα «Moonlight», «Manchester by the Sea», «The Salesman» (Cosmote), αλλά και τα «La La Land», «Arrival», «Hacksaw Ridge» (Nova). «Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού εξακολουθούν να συγκεντρώνουν οι ταινίες και ιδιαίτερα οι πρεμιέρες, αλλά οι ξένες σειρές κερδίζουν συνεχώς μεγαλύτερα και πιο αφοσιωμένα κοινά», μας είπε ο εμπορικός διευθυντής της Cosmote TV, Νίκος Καλλιάνης. Οι σειρές, που είναι κατεξοχήν τηλεοπτικά προϊόντα και πλέον αποτελούν παράγοντα ίσης βαρύτητας με τις ταινίες στη διαμόρφωση της ποπ πραγματικότητας. Στη σεζόν που τελείωσε, όπως μας είπαν από τη Nova, αυτό που ξεχώρισε (από άποψη τηλεθέασης) δεν ήταν άλλο από το «Game of Thrones». Κατά τ’ άλλα, από τις σειρές που συζητήθηκαν περισσότερο τα τελευταία δύο-τρία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο δύσκολα μπορούμε να βρούμε κάποια που δεν προβλήθηκε μέσω κάποιου καναλιού (ή έστω του Netflix ή του Amazon) στην Ελλάδα. 
Τα αθλητικά είναι περίπου μοιρασμένα μετά τις κινήσεις της Cosmote (Champions League, Europa League, παιχνίδια της Α1, ΝΒΑ, τα μεγάλα ξένα πρωταθλήματα κ.ά.), αλλά η Nova διατηρεί σημαντικές διοργανώσεις (ελληνικό πρωτάθλημα, Ευρωλίγκα κ.ά.), ενώ, σύμφωνα με την προ ημερών συμφωνία, τα αθλητικά της κανάλια θα είναι διαθέσιμα και στην πλατφόρμα της Vodafone – και της Wind, όταν αυτή δημιουργηθεί σε λίγους μήνες. Σε όλα τα παραπάνω να προσθέσουμε και τα ειδησεογραφικά ή τα lifestyle κανάλια, καθώς και τα προγράμματα ντοκιμαντέρ – πολύ αξιόλογες οι παραγωγές της ίδιας της Cosmote, με σημαντική δημιουργία πρωτότυπου υλικού. Φυσικά παντού υπάρχουν και τα παιδικά, τα οποία (όπως συμφώνησαν όλοι οι εκπρόσωποι των καναλιών με τους οποίους επικοινωνήσαμε) αποτελούν σημαντικό παράγοντα, καθώς καλύπτουν μια συγκεκριμένη ανάγκη της οικογένειας.
Κάθε συνδρομητικό κανάλι έχει τα δικά του πακέτα και τις δικές του προσφορές, και σε γενικές γραμμές ο καταναλωτής υπολογίζει τι προτιμά να βλέπει και τι επιθυμεί να πληρώνει – και πώς συνδυάζει τα γούστα του με τις ανάγκες του για ίντερνετ και τηλέφωνο, καθώς πλέον όλα αυτά συνδέονται. Η προσφορά της Cyta ξεκινάει από 4,90 ευρώ, της Vodafone από 9,90, της Cosmote από 10,90 και της Nova από 19,90. Αυτά είναι τα βασικά πακέτα, με τις τιμές να ανεβαίνουν ανά περίπτωση – συνήθως οι συνδρομητές επιλέγουν κάτι ακριβότερο με περισσότερες επιλογές. To Amazon διατίθεται στα 2,99 ευρώ για τους έξι πρώτους μήνες, ενώ το Netflix ξεκινά από 7,99 ευρώ – να προσθέσουμε εδώ ότι έπειτα από ενάμιση χρόνο στην Ελλάδα το Netflix έχει βελτιωθεί πολύ, προσφέροντας πλέον ελληνικούς υπότιτλους σε πάνω από 1.000 τίτλους. Προφανώς και ο μέσος τηλεθεατής δεν μπορεί να πληρώνει συγχρόνως για όλα τα παραπάνω και πρέπει να διαλέξει τι προτιμά, αλλά αφενός αυτό συμβαίνει παντού και αφετέρου θα ήταν ουτοπικό να υπονοήσει οποιοσδήποτε ότι έχει τον χρόνο (αλλά και τη διάθεση) να παρακολουθήσει τα πάντα.

Το πώς, το πού και το πότε
Περισσότερο όμως από το τι βλέπουμε έχει σημασία να εξετάσουμε το πώς βλέπουμε. Η νέα τάση θέλει τον τηλεθεατή να αδιαφορεί για τη ροή του προγράμματος και να επιλέγει μόνος του πότε και τι θέλει να παρακολουθήσει. Η εποχή που δίναμε ραντεβού με την τηλεόρασή μας στο σαλόνι έχει παρέλθει. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, αναμένεται να παρέλθει οριστικά όταν και οι μεγαλύτερης ηλικίας τηλεθεατές εξοικειωθούν με τη λογική του on demand. Δηλαδή να βλέπουν αυτό που θέλουν «κατά παραγγελία». H Vodafone προτείνει την υπηρεσία Video Club, προσφέροντας αμέτρητους τίτλους ταινιών και σειρών (άλλες δωρεάν και άλλες με μικρή χρέωση) ανά πάσα ώρα και στιγμή. Στην Cosmote το 30% των συνδρομητών χρησιμοποιούν πλέον την on demand υπηρεσία και το ποσοστό ανεβαίνει συνεχώς. Στη Nova έχει σημειωθεί «ραγδαία αύξηση» στη σχετική ζήτηση – «ο στόχος μας είναι να επενδύουμε και να βελτιώνουμε συνεχώς την on demand υπηρεσία, προσφέροντας δωρεάν όλο το περιεχόμενο του προγράμματός μας», σχολίασε η διευθύντρια Προγράμματος της Nova, Αγάπη Κεφαλογιάννη. 
Η τηλεόραση εξατομικεύεται και το περιεχόμενό της απεγκλωβίζεται από την παραδοσιακή συσκευή. «Κάθε στιγμή είναι διαφορετική και κάθε μέλος της οικογένειας ενδεχομένως να θέλει να δει διαφορετικά πράγματα», μας είπε ο Αχιλλέας Κανάρης, εμπορικός διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων της Vodafone. «Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό οι πελάτες μας να έχουν μια πληθώρα επιλογών, ώστε να μπορούν να απολαύσουν την ταινία, τη σειρά ή την εκπομπή που επιθυμούν οποιαδήποτε στιγμή». Άλλωστε ζούμε τον θρίαμβο των κινητών συσκευών. Σύμφωνα με ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, ο χρόνος που παρακολουθούμε βίντεο σε κινητές συσκευές αυξήθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία κατά 4 ώρες την εβδομάδα! Στο ίδιο διάστημα, ο αντίστοιχος χρόνος που παρακολουθούμε οτιδήποτε σε μια σταθερή οθόνη μειώθηκε κατά 2,5 ώρες.  
Η πρόταση για μια τηλεοπτική εμπειρία προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα του καταναλωτή πιστώνεται εν πολλοίς στην επιδραστική πρωτοβουλία του Netflix πριν από μερικά χρόνια. Η διαδικτυακή υπηρεσία streaming άρχισε να προσφέρει επί πληρωμή ταινίες και σειρές (για οποιαδήποτε συσκευή), λειτουργώντας ως ένα ενημερωμένο και, φυσικά κατ’ οίκον, βίντεο κλαμπ. Όταν μάλιστα το Netflix άρχισε τις δικές του παραγωγές (με αποκορύφωμα το «House of Cards» το 2013), επέλεξε να προσφέρει όλα τα επεισόδια συγχρόνως, υποστηρίζοντας ότι ο καταναλωτής είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για τη διαχείριση του χρόνου του, επιλέγοντας αν θα παρακολουθήσει μια σειρά σε διάστημα ενός χρόνου ή ενός Σαββατοκύριακου. 
Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τεράστια κι έτσι γεννήθηκε ο όρος «binge watching», που περιγράφει τη συνεχόμενη θέαση επεισοδίων. Το 2015 το Collins English Dictionary ανακήρυξε τη λέξη «bing-watch» λέξη της χρονιάς. Η ανάγκη βέβαια προϋπήρχε και έως έναν βαθμό συνέβαινε και παλιότερα. Όλοι περάσαμε κάποτε μερικές ώρες στον καναπέ βάζοντας το ένα DVD μετά το άλλο. «Υπήρχε αυτή η διάθεση από χρόνια», θυμάται η κ. Κεφαλογιάννη από τη Nova. «Πριν από χρόνια οργανώναμε Σαββατοκύριακα με μαραθωνίους επεισοδίων του “Lost” ή του “Sex and the City” και υπήρχε κόσμος που ανταποκρινόταν από τότε».
Αντιμετωπίζεται η πειρατεία;
Βεβαίως υπάρχει και ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι Έλληνες παρακολουθούν ταινίες και σειρές: παράνομα. Σύμφωνα με στοιχεία της Εταιρείας Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων (ΕΠΟΕ), μέσα στο 2015 πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα 1,2 δισ. παράνομες θεάσεις ταινιών και σειρών μέσα από download και (κυρίως) streaming ιστοσελίδες. Ο αριθμός είναι εξωφρενικός. Ο γενικός διευθυντής της ΕΠΟΕ, Γιώργος Μίχος, μας μίλησε με ικανοποίηση για τον νόμο που ψηφίστηκε προ μηνών στη Βουλή, μιλώντας για μια «μεταβατική περίοδο» μέχρι την εφαρμογή του. Ο νόμος προβλέπει ότι οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να καταγγείλει μια παράνομη ιστοσελίδα, με αποτέλεσμα τη σχετικά άμεση (το πολύ εντός 60 ημερών) παύση της λειτουργίας της. Σε σχέση με τους πολυετείς δικαστικούς αγώνες που έχουν δοθεί κατά καιρούς, το συγκεκριμένο μέτρο μοιάζει πολύ πιο χρήσιμο στον αγώνα της καταπολέμησης της πειρατείας. Επίσης, βάσει νόμου προβλέπεται η άρση του απορρήτου σε περίπτωση που το παράνομο υλικό κριθεί αρκετά ογκώδες ώστε να συνιστά κακούργημα. Ρωτήσαμε τον κ. Μίχο σχετικά με την ατομική ευθύνη του ιδιώτη που «κατεβάζει» ή «στριμάρει» παράνομα. «Νομίζω ότι είναι πιο αποτελεσματικό να ασχοληθούμε με την πηγή του πειρατικού υλικού», μας είπε. 
Γιατί όμως στράφηκαν οι Έλληνες στην πειρατεία; Επειδή είχαν εύκολη πρόσβαση σε κάτι που ήταν δωρεάν; Επειδή η τέχνη ανήκει σε όλους; Επειδή τα όρια της παρανομίας ήταν κάπως ασαφή όταν μιλάμε για το διαδίκτυο; Πιθανόν όλα τα παραπάνω, αλλά θα πρέπει να προσθέσουμε και κάτι ακόμα όσον αφορά τις ξένες σειρές. Πριν από μερικά χρόνια, η προσφορά ήταν ελάχιστη – για την ακρίβεια, υπήρχαν μόνο η ελεύθερη τηλεόραση και η Nova, σε μια εποχή που ο κόσμος δεν είχε εξοικειωθεί με την κουλτούρα της συνδρομητικής. Θα λέγαμε λοιπόν ότι οι Έλληνες βρέθηκαν στο περιθώριο, παρακολουθώντας αμήχανα την παγκόσμια κοινότητα να ασχολείται μανιωδώς με τις αμερικανικές (αλλά και ορισμένες ευρωπαϊκές) σειρές. Σε συνδυασμό με τις γρήγορες ταχύτητες του ίντερνετ και την πληθώρα πειρατικών λύσεων (σύμφωνα με στοιχεία της ΕΠΟΕ, οι καταγεγραμμένες παράνομες ιστοσελίδες στην Ελλάδα αυξήθηκαν από 48 το 2009 σε 310 το 2016 – σήμερα ενεργές είναι 71), καλλιεργήθηκε η κουλτούρα ότι η πειρατεία είναι δικαιολογημένη. 
Πλέον, έναντι πληρωμής, η προσφορά είναι τεράστια. Όλες οι ταινίες αργά ή γρήγορα θα περάσουν από την οθόνη μας, ενώ, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, όλες οι μεγάλες ξένες σειρές είναι διαθέσιμες. Για του λόγου το αληθές και ενδεικτικά: οι σειρές «Game of Thrones», «Big Little Lies», «Silicon Valley», «True Detective», «The Night of», «Westworld» προβλήθηκαν ή προβάλλονται ακόμα από τη Nova, ενώ οι «House of Cards», «Fargo», «Peaky Blinders», «Sherlock», «Mr Robot», «Twin Peaks» είναι ή ήταν διαθέσιμες από την Cosmote. Μετά υπάρχουν τα κανάλια FOX και FOX Life, που είναι διαθέσιμα και από τη Nova, και από την Cosmote, και από τη Vodafone, με σειρές όπως οι «The Walking Dead», «Suits», «Homeland», «The Americans», «This is Us». Επίσης, το κανάλι Sundance TV, που είναι διαθέσιμο από την Cosmote και τη Cyta, με σειρές όπως το «Rectify» ή το «Hell on Wheels». Όσο για τα «Narcos»,  «The Crown», «Stranger Things», υπάρχουν υποτιτλισμένα στο Netflix και άλλα, όπως το «Transparent» ή το «The Man in the High Castle», βρίσκονται στο Amazon Prime. Με κάποια καθυστέρηση ορισμένες από τις παραπάνω σειρές (ή συγκεκριμένοι κύκλοι αυτών) προβλήθηκαν και από την ελεύθερη τηλεόραση. 
Ανεξάρτητα λοιπόν από το πώς και το πότε θα λειτουργήσει ο νέος νόμος και από την πορεία που θα έχει διεθνώς η δίωξη των μεγάλων πειρατικών σελίδων, έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το πλούσιο επί πληρωμή περιεχόμενο που προσφέρεται πλέον στον Έλληνα καταναλωτή επαρκεί για να καταστήσει περιττή την πειρατεία. «Το περιεχόμενο και οι πολλές επιλογές που προσφέρει η συνδρομητική τηλεόραση είναι κάτι που βοηθά», μας είπε ο κ. Καλλιάνης της Cosmote, «αλλά χρειάζεται να βοηθήσει περισσότερο και το θεσμικό πλαίσιο, ενώ υπάρχει ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των θεατών». Από την πλευρά του ο Χρήστος Κολιτσίδας, προϊστάμενος Τομέα Προϊόντων και Υπηρεσιών, Διεύθυνση Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Cyta Ελλάδας, πιστεύει ότι το πρόβλημα δημιουργείται λόγω του μηδενικού κόστους του πειρατικού υλικού. «Προκειμένου η συνδρομητική τηλεόραση να λειτουργήσει καταλυτικά ως αντίποδας στο πειρατικό downloading, θα πρέπει να προσφέρει πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής», μας είπε. Στη Nova η κ. Κεφαλογιάννη μάς εξήγησε ότι δεν είναι τυχαία η επιλογή της εταιρείας να προβάλει τα επεισόδια των σειρών ταυτόχρονα με τις ΗΠΑ και πρόσθεσε ότι, «αν αργήσουμε, ο κόσμος θα τα έχει ήδη κατεβάσει. Υπήρχαν αρκετοί που έβλεπαν το “Game of Thrones” στις 4 το πρωί».
Κάποιοι από αυτούς σε ένα μπαλκόνι με θέα το πέλαγος, σε κάποιο νησί των Κυκλάδων, σε ένα τάμπλετ στερεωμένο σε ένα πλαστικό τραπέζι. ■
Βιντεοκλάμπ: και όμως, υπάρχουν

© AP Photo/Kevork Djansezian
Οι πρώτοι που πανηγυρίζουν για τον νέο νόμο κατά της πειρατείας είναι οι ιδιοκτήτες των βιντεοκλάμπ. Μπορεί ο άλλοτε σπουδαίος ρόλος τους στην εβδομαδιαία ψυχαγωγία μας να έχει υποβαθμιστεί σημαντικά, αλλά τα βιντεοκλάμπ δεν έχουν εξαφανιστεί. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν (περίπου) 250 στην Αθήνα και άλλα τόσα στην υπόλοιπη χώρα. «Σε εμάς η κρίση ήρθε δύο χρόνια πριν από τα μνημόνια λόγω της πειρατείας», μας είπε ο Ανδρέας Κονταράκης, ιδιοκτήτης των καταστημάτων Videorama. «Η κρίση μάς επηρέασε λιγότερο, γιατί τα βιντεοκλάμπ ήταν και είναι μια πολύ οικονομική λύση ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια». Τα βιντεοκλάμπ σήμερα αποτελούν έναν ακόμα τρόπο για να βλέπουμε ταινίες και σειρές, και μάλιστα διατηρούν ορισμένα πλεονεκτήματα. Οι πρεμιέρες φτάνουν πρώτα εκεί, δύο ή τρεις μήνες μετά την κινηματογραφική τους προβολή, στη συνέχεια (γύρω στον έναν χρόνο) φτάνουν στη συνδρομητική τηλεόραση και αργότερα στα ελεύθερα κανάλια. Στα βιντεοκλάμπ υπάρχει επίσης ένα πλήθος επιλογών με περισσότερους από 20.000 τίτλους, ανάμεσα στους οποίους και σπάνιες ή παλιές ταινίες («πού θα πάει κάποιος που θέλει να γνωρίσει τον Γκοντάρ;» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κονταράκης), αλλά και σειρές που δεν βρίσκονται πια στην επικαιρότητα.  
Τι θα δούμε τους επόμενους μήνες;
Μεγάλες σειρές που επιστρέφουν και νέες για να «κολλήσουμε».
The Deuce 
Μια all star ομάδα δημιουργών του ΗΒΟ μεταφέρει τον Τζέιμς Φράνκο και τη Μάγκι Τζίλενχαλ στον υπόκοσμο της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του ’70 και στα ανερχόμενα τότε κυκλώματα της πορνοβιομηχανίας. Προβάλλεται ήδη.  Novacinema 4 HD
Genius 2  
Μετά τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο με την αφήγηση της ζωής του Αϊνστάιν, σειρά τώρα παίρνει ο Πάμπλο Πικάσο. Τον υποδύεται ο Αντόνιο Μπαντέρας. National Geographic
Peaky Blinders 
Μέσα στη σκόνη και στις λάσπες της μεσοπολεμικής Αγγλίας, η πανίσχυρη συμμορία του Κίλιαν Μέρφι βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Τέταρτος κύκλος για τη σπουδαία σειρά του BBC. Cosmote Cinema 4 HD 
Westworld 
Δεύτερος κύκλος για το φιλόδοξο φουτουριστικό γουέστερν του ΗΒΟ που έφερε τον Άντονι Χόπκινς στην τηλεόραση. Μια τεράστια παραγωγή που πειραματίζεται με τα αχανή όρια της επιστημονικής φαντασίας. Novacinema 4 HD
Alias Grace
Μετά το εξαιρετικό περσινό «Haindmaid’s Tale», ένα ακόμα μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Άτγουντ μεταφέρεται στη μικρή οθόνη. Δράμα εποχής αυτή τη φορά, με την ιστορία να τοποθετείται στη σκιά δύο φόνων τον 19ο αιώνα. Μίνι σειρά έξι επεισοδίων.  Netflix
Top of the Lake – China Girl 
Θυμάστε πριν από τέσσερα χρόνια που η Ελίζαμπεθ Μος, σε ρόλο αστυνομικού, είχε μπλέξει σε μια παρανοϊκή ιστορία σε κάτι απίθανα τοπία στη Νέα Ζηλανδία; Επέστρεψε. Μαζί της σε αυτόν τον δεύτερο κύκλο και η Νικόλ Κίντμαν. Προβάλλεται ήδη. Cosmote Cinema 4 HD
Mr Robot
Ο Ράμι Μάλεκ επιστρέφει για τον τρίτο κύκλο αυτού του μοντέρνου δράματος, το οποίο συνδυάζει τη δράση και το μυστήριο μέσα από την πνευματική αστάθεια του πρωταγωνιστή, ο οποίος ζει στον κόσμο των χάκερ και των θεωριών συνωμοσίας. Cosmote Cinema 4 HD
Atlanta 2 
Πολυβραβευμένη κωμική σειρά για τη ζωή στην Ατλάντα, με φόντο τη ραπ σκηνή της πόλης. Δημιουργός και πρωταγωνιστής ο χαρισματικός Ντόναλντ Γκλόβερ.  FOX 
Mindhunter 
Δύο πράκτορες του FBI εν έτει 1979 συνομιλούν με διαβόητους δολοφόνους, ώστε να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας ενός εγκληματικού μυαλού. Σειρά μυθοπλασίας που βασίζεται σε πραγματική επιχείρηση της εποχής.  Netflix
This is us 
Γλυκόπικρο κοινωνικό δράμα που κινείται γύρω από τις ζωές ανθρώπων που έχουν την ίδια μέρα γενέθλια. Δεύτερος κύκλος για τη σειρά που συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους και προ ημερών κέρδισε δύο βραβεία Emmy.  FOX Life 
http://www.kathimerini.gr/